2009-02-21

Just idag är jag stark...

Har slutat snusa. Gav upp snusandet den 17 februari och nu så här några dagar senare är det faktiskt ganska lugnt.
Visst, jag är sjukt sugen på en "feting" så där direkt efter maten, men i övrigt är det ganska lugnt.
Nackdelen är ju att jag av nån anledning är sugen på mat och godis hela tiden. Och då menar jag heeeela tiden.
Förmodligen är det min kropp som gör ett försök att idiotförklara mig. Kan tänka mig att min kropp och min hjärna hade en diskussion när jag lämnade in min ansökan om att få sluta snusa.

Brain: Jaså, den fan vill inte snusa nå mer?
Kropp: Det verkar inte bättre du. Fan gör vi åt det då?
Brain: Va sägs om att vi låter han skippa denna last, men istället ger vi han 7 nya typ?
Kropp: Haha, sweet! Det kör vi på. Men vilka laster ska den fan få?
Brain: Hmm. Jadu det va en svår en. Ähh, vi ser till att han blir fet som straff för att att han slutar snusa. Deal?
Kropp: Deal!

Ungefär så borde det ha gått till kan jag tänka mig. Min hjärna är jäkligt ond som ni märker.
Min hjärna skulle nog utgöra en jäkligt bra grund för en diktator. Om den fick fria händer vill säga. Som tur är så får min hjärna sällan fria händer.

I övrigt har jag varit pinsamt dålig på att blogga. Som vanligt.
Men det är faktiskt inte mitt fel. Erica tycker inte om att jag sitter framför datorn. Vilket faktiskt är lite komiskt med tanke på att hon inte heller gillar att jag är dålig på att blogga.
Försök hitta lite logik i det ni.

Nu är jag ledig i 9 dagar iaf så det kanske blir lite bättre med bloggandet. Vem vet.

Heippa...

Inga kommentarer: