2008-04-04

Hur fan kunde det bli såhär...

Var iväg och köpte en kebabpizza för att fira min femdagars ledighet. Väl nere på pizzerian fick jag se något som fick mig att både förundras, skratta och må lite lätt illa.
I sedvanlig svensk ordning ägs pizzerian av människor med invandrarbakgrund. Inget konstigt med det.
Nä, det konstiga händer när jag står och väntar på att min pizza ska bli klar. In på pizzerian ramlar 4 skinheads in. Ni vet dom där små juniorskinsen som man mer roas utav än att man känner den där dåliga känslan i magen när man träffar en anabolatuggande biff med rakad skalle och nassetatueringar. Man vet att såna monster bara väntar på en anledning att göra processen jävligt kort och smärtsam för en.
Nu hade jag tur att det var juniornassar. Små vandrande kukar med finnar och pipig tonårsröst.
Det som kunde ha blivit en otrevlig händelse blev istället en ganska lugn tillställning.
Men det humoristiska i det hela är det faktum att dom ens har mage att gå in och handla kebab utav invandrare och samtidigt kalla sig skinheads.
Man riktigt såg på pizzakrängaren att han hade lust att använda sin rätt att vägra servering när skinheadsen kom in. Att en utav dom även hade ett sikte med texten "sniper" tatuerat i nacken gjorde inte saken bättre.

Efter denna uppvisning i den mänskliga intelligens som sägs ha tagit oss genom evulotionen till toppen utav matkedjan fann jag mig själv i tv soffan. Mätt men jävligt fundersam.
Hur fan kunde det bli såhär?

Inga kommentarer: