2009-09-09

Sjuka barn...

Inatt runt 3 nånting så vaknade Nelly och tyckte att hon hade sovit färdigt.
Hon va som alltid glad när hon vaknade. Vi gav henne mat och allt verkade lugnt.
Sen spårade det snabbt ur och det blev väldigt olugnt.
Nelly grinade och hade uppenbarligen väldigt ont i magen. Hade hon bara haft tänder hade man lugnt kunnat säga att det va mycket skrik och tandagnisslan. Nu va det "bara" mycket skrik.
Nu har jag lite dålig tidsuppfattning men runt 6 så fick vi henne tillslut att somna.
Vi hann bara sova nån timme innan hon vaknade igen. Som tur va hade hon inte lika ont i magen nu och det gick bra att ge henne mat. Dock spydde hon, men det är inget ovanligt.
Men nu visade det sig att Erica börjat må riktigt illa och dessutom fått en brutal huvudvärk.
Snäll som jag är bäddade jag ner Erica och gick ut med Nelly på en liten morgonpromenad.
Men Nelly va inte riktigt sig själv utan va lite slö och småledsen.
När vi kom hem lekte jag och Nelly ett tag innan hon somnade.
Så nu sitter jag här med två nerbäddade sjuklingar och väntar på det som oneklingen kommer att ske förr eller senare.
Jag kommer lika säkert som bajs i blöjan att få en rejäl duvning av vad det nu än är för sjukdom (magsjuka???) som Nelly och Erica har. Det vet jag.
Som en liten bonus i all denna misär ska jag dessutom jobba natt idag. Det betyder att jag kommer att varit vaken över ett dygn när jag kommer hem runt 06:00 i morgon.
Sånt borgar för otroligt mycket kvalitet och stabilitet.
Med min vanliga otur kommer säkert Nelly och Erica ha svart bälte i sjukdom när jag kommer hem i morgon så det blir nog inte till att sova då heller.
Men då är det så. Måste ju ta hand om mina tjejer så dom mår bra.

Heippa...

2 kommentarer:

Klein sa...

Grym pappa! :)

TB sa...

Jag försöker.
Ibland lyckas man bra ibland inte lika bra :D