2009-09-07

Uppochnervändavardagen...

Ja jag vet att jag bloggar lite. Eller nästan inget alls.
Ska jag vara ärlig så har jag knappt tid.
Är så mycket annat jag ska försöka hinna med så då blir bloggen lidande.

I övrigt så flyger dagarna förbi.
Nelly äter, skiter och sover som vanligt.
Växer så det knakar gör hon. Dreglar och kräks. Dreglet beror på tänder tror vi. Kräket är nog mest för att det är skoj att spy ner pappa tror jag.
Idag ska hon på nån 3 månaderskoll och ska få sprutor. Erica är förmodligen universums mest spruträdda människa och Nelly har oanade röstresurser bara hon vill så det kommer nog att bli en intressant upplevelse misstänker jag.

Har märkt att det mesta är sig likt efter att man blir förälder. Men samtidigt är allt annorlunda. Låter ologiskt jag vet, men för att ge några exempel:

Film - Jag gillar att kolla film. Vanligtvis brukar Erica somna efter ca 30-40 min av filmen och sen låtsas som att hon inte har sovit.
Man pausar 1-2 ggr per film för toabesök och dyligt. Sen borstar man tänderna och går och lägger sig.
Jag gillar att kolla film även sen jag blev pappa. Dock är det lite annorlunda nu för tiden.
Erica somnar även nu efter 30-40 min, men då har man bara tittat 5-10 min på film. Resten av tiden har man sprungit fram och tillbaka för att stoppa i nappen och liknande.
Två pauser har man hunnit med innan förtexterna ens har susat förbi.
Likaså tittar man inte på filmen i tv soffan. Man borstar tänderna och gör sig klar för sömn innan man lägger sig i sängen för att titta på film.
Har man tur så kanske man hinner/orkar se 25% av filmen på en kväll.

Tidiga mornar - Har alltid varit en nattmänniska. Ända sedan jag var liten har jag hatat soluppgången som Dracula himself.
Detta har inte varit nåt större problem förut. Har nåt väckt mig så är det bara att ignorera och somna om.
Detta funkar icke nu. Nu är det bara att studsa upp och smälla på The Game Face direkt trots att man är lika pigg som sagda Dracula i morgonsolen.
Tyvärr/tack och lov är Erica en sån där knasig morgonmänniska som slår upp ögonen före väckarklockan och dessutom är klarvaken direkt. Och jag menar direkt. Hon fungerar efter en nanosekunds vakentid medan jag behöver ca 2 timmar i vaket tillstånd innan jag ens fattar att jag är vaken.
Likaså på nätterna. Minsta lilla ljud från Nelly och Erica flyger upp och är vaken.
Inte jag. Jag vaknar när Nelly har låtit ett tag och börjar bli förbannad på riktigt.
Då är det oftast för sent och sånt straffas obönhörligen.

Det finns åtskilliga exempel till, men det börjar bli dags för att ta sig till BVC och se på när nån idiot ska tortera min dotter med kanyler och annan skit.
I värsta fall kommer jag behöva damma av Mr. Miyagis berömda Trana och då blir det f*n inte kul att jobba på BVC kan jag säga.

Heippa...

Inga kommentarer: