2008-02-27

Helvetet på jorden...

Idag var jag, Dave och Scheliffen in till Valbo. Mer specifikt Valbo köpcentrum.
Eller på vanlig svenska - Helvetet på jorden.
Kvinnor och män ser på detta ställe på väldigt olika sätt. När en kvinna åker dit, eller får chansen att shoppa överhuvudtaget, så tindrar det i ögonen och man ser att det är en högtidsstund.
För oss män (ja, jag klassar mig själv som man) är det snarare som att få en livstidsdom när man vet att det hade varit lindrigare med dödsstraff via tortyr ala Braveheart. Kort och gott en försmak av helvetet.
Vanligtvis när jag åker dit är det för att jag antingen behöver nåt specifikt eller för att jag är sugen på att impulshandla upp en för stor lön. Idag var det det sistnämnda.
Så länge man håller sig till "Gräddhyllan", dvs teknikaffärerna som ligger lite utanför resten av Helvetet så brukar en resa till Helvetet vara ganska smärtfri eftersom teknikaffärerna oftast har manliga kunder. In, hämta varan du ska ha, betala skiten och lägg benen på ryggen med sikte på bilen och hemfärd.
Idag gjorde vi dock misstaget att gå ner lite djupare i helvetet för att se oss omkring. Visserligen var det inte helt utav ondo eftersom jag faktiskt köpte lite kläder och ett par vassa sneakers.
Hittade tom med 2 böcker på nån bokrea dom hade.

Efter att ha strosat tillräckligt länge utan några större besvär så blev det donken och lite fett. Eller ganska mycket fett.
Mätta och belåtna (nåja) tror jag och Scheliffen att resan går mot sitt slut och vi ska hem. FEL!!
Dave ska prompt in på IKEA. Om Valbo köpcentrum är helvetet så är IKEA satans sovrum. Där försigår bara ogudaktiga saker och en massa galna fruntimmer äger allt och alla med sina kundvagnar.
Jag och Scheliffen utbyter kort en blick som säger nåt i stil med "Vi dumpar fanskapet och drar hem", medans Dave lovar att han vet exakt vad han ska ha och att det kommer att gå fort.
Motvilligt går vi med på hans skitide och droppar brallorna för en mindre skön holmgång i satans sovrum.
Våra värsta faror besannas genast. Dom har möblerat om och flyttat runt varenda jävla avdelning totalt. Detta innebär naturligtvis att rövkörningen kommer att fortgå längre än vanligt. Sweet!
Vilse i pannkakan lyckas vi tillslut komma till kassan och betala för en massa skit vi inte ville ha egentligen och när jag och Scheliffen står vid korvståndet och väntar på Dave ser vi att han naturligtvis valde the slow lane. Jävla looser!
Hursomhelst, efter att han har väntat 10-15 minuter i kön så säger kärringen i kassan att nåt är fel och att han lär byta kö. Eftersom vi stod 20-25 meter ifrån han hör vi inte vad han säger, men att döma av det yviga (tänk Christer Petterson) kroppsspråket och den glappande käften så förstår vi att han inte är helt tillfreds med kassörskans insats. Skulle tro att hon fick -5 getingar i betyg.

Vi överlevde dock dagen och nu sitter jag och summerar denna dag här på bloggen som gud glömde med förhoppning om att nån ringer in ett bombhot på mitt jobb.
Vill inte jobba natt idag. Blev bara 4-5 timmar dålig sömn inatt.

Heippa!

Inga kommentarer: