2008-02-27

Varför...

Sitter och deppar för att jag är "vuxen" som det så fult kallas.
Att bli vuxen var nåt man längtade efter när man var en liten valp. Fanns bara fördelar tyckte man då.
Nu när man är det (enligt legitimationen iaf) så undrar man hur mycket dom tog bort i lobotomin när man var liten.
Finns ju fan inte mycket som är kul med att vara vuxen egentligen. När man var lite valp så fanns det bara möjligheter och kul. Nu finns bara begränsningar och ansvar. Ska det vara så?
Det mesta här i livet är så att ju mer erfarenhet du samlar på dig ju bättre blir utgången. Exempelvis, jag skaffar maffiga studielån och pluggar till nåt skitsmart och (i teorin) får jag ett välbetalt jobb.
Att då jämföra barndomen (jämf studier i exemplet ovan) med vuxenlivet (se utgången i exemplet ovan) är som att jämföra choklad med skit.
Nu kanske jag låter lite väl pessimistisk, men det kommer nog att gå över på fredag morron då jag går på ledigheten i 5 dagar.

Apropå fredag. Då är det fan fest.
Finns en överhängande risk att jag och grabbarna kommer pricka in en snefylla. Eller det finns en överhängande risk att jag gör det iaf.
Känner jag min bekantskapskrets rätt så kommer dom säkert att ignorera mitt sömnbehov och väcka mig runt 10-11 på morron. Då är det kört.
Finns inte en chans att jag kommer att återhämta mig och kunna prestera ända in på småtimmarna efter det.

Lördag kommer förmodligen gå i det patetiska tecknet. Fosterställning på soffan och tycksyndommig syndromet.
Kanske ska prova på Chuckie Bögbrallas standardmanöver efter en fest - LIGGDUSCH!
Liggdusch är detsamma som fosterställning på soffan fast man utför det hela i duschen istället. I flera timmar. Är ganska skeptisk till om det kommer att funka, men det kan inte bli värre iaf.
Inte i teorin åtminstone. Fast å andra sidan: jag är fan ingen vinnare så...

Nu följer ett litet tips för er efterblivna: Bloggfrossa
För er som inte vet vad det är så är det den sjuka hjärnan bakom mästerverket Hockeyfrossa som bloggar lös.
Folk har hyllat diverse skitbloggar länge nog nu, men den här mannen är genial och helt klart den bäste.
Läs den, ni kommer tacka mig för tipset sen.

Avslutar med lite humor

Inga kommentarer: