2009-01-24

I huvudet på en kvinna...

Idag har jag lovat att flytta en tv bänk och en tv.
Tv'n är Emmelies och den ska flyttas från hennes lägenhet till vår lägenhet. Evert ska ha den i sitt rum i källaren.
Tv bänken är min, och den ska hem till Emmelie.
Trodde jag fram till jag vaknade i morse iaf.
Nu har Erica i all sin visdom bestämt att vi ska ha min tv bänk här hemma istället.
Gott så.
MEN!!! Vill bara påpeka att JAG från början bönade och bad om att få ha min tv bänk då den är väldigt mycket smidigare att ha när man som oss, har ett hemmabiosystem med förstärkare och hela fadderullan.
Så var det definitivt inte när vi flyttade hit tyckte Erica. Det skulle bli så mycket bättre om vi hade hennes. Dessutom va min tv bänk ful som baksidan på en schimpans.
Så det blev helt enkelt så att jag kopplade in hemmabion och ställde i ordning allt på hennes tv bänk (det är egentligen en IKEA hylla och ingen tv bänk) och det va ungefär lika roligt som det låter. 1 miljard kablar och en massa krypande på golv samt klättrande runt halva vardagsrummet.
Idag hade hon ändrat sig och kommit fram till att min tv bänk va bättre därför att (precis som jag sa till henne) man får undan förstärkare, blu-ray och allt annat så det inte syns och ser för täskigt ut. Allt ser mycket "renare" ut kan man säga.
Så fram till nu har jag kopplat ur allt igen och ser fram emot att få koppla in allt senare under eftermiddagen och förhoppningsvis få allt att funka igen.

Efter det så har jag den sena tiden i tvättstugan att se fram emot. Jippie!!

Erica? Hon jobbar.

Jag säger då det. Ibland tror jag att tjejer förstår precis va man säger och att dom även håller med, men säger stopp så att dom får som dom vill, bara för att kunna ändra sig senare på ren jävelskap.

Vill poängtera att jag inte är sur eller arg eller nåt sånt. Bara konfunderad över hur tjejer tänker ibland. Eller hur dom tänker ganska ofta.

Killar och tjejer är ju av naturen olika. Varför kan inte vi killar få bestämma sånt som vi är bra på (teknik, logiskt tänkande osv) medans tjejer bestämmer saker som dom är bra på?
Skulle spara så mycket tid på det viset. Tid som man skulle kunna ha till att göra nåt roligt med istället.

Jaja, det är väl min lott i livet antar jag.

Heippa...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha!
Låter som du har en kanoneftermiddag att se fram emot :)
Lite avundsjuk lär jag erkänna att jag är ;)

Anonym sa...

Tycker du att det ska vara svart eller vitt? Man svarar vitt då vet man att dom väljer svart.

TB sa...

Hehehe. Skönt att man inte är ensam om sin "insikt" iaf.
Så här i efterhand så va det inte så jobbigt faktiskt.
Ericas pappa och morbror va med och hjälpte till med allt utom surroundet så de va ganska lugnt.

Men gnälla lite måste man ju :D