2009-01-26

Vitt pulver....

Har tvättdag idag.
Va nyss över till tvättstugan med ett lass tvätt. Smart som jag va la jag ner all tvätt i en IKEA påse.
Fanns lite plats kvar i den så jag slängde även ner sköljmedel och tvättmedel.
När jag så ska börja lasta in tvätten i tvättmaskinerna så märker jag att all tvätt är täckt med ett vitt pulver.
Först fattade jag ingenting. Sen skenade min hjärna iväg och kom fram till att dammråttorna hemma hade haft en kokain fest med gamla avdankade friidrottsstjärnor. Stod och småfnissade över mina funderingar en kort stund innan hjärnan slutligen kom fram till att jag hade lagt tvättmedelskartongen med öppningen neråt i IKEA påsen.
Idiot!

Jaja, med tanke på den underbara starten på tvättdagen så förväntar jag mig från och med nu att ALLT kommer bli fel denna dag.
Kommer säkerligen ha lagt med ett rött klädesplagg i vittvätten så jag får smyga runt som nån Jean-Pierre Barda bög resten av livet.
När jag sedan åker till Ica för att handla sånt som Erica beordrade mig att handla kommer jag säkert att glömma vad jag skulle handla så jag måste ringa henne och fråga.
När jag väl kommer hem från Ica kommer jag iaf att ha glömt nåt så jag måste åka tillbaka igen bara för att märka att personen framför mig kommer att ta sista exemplaret av den varan. Sista exemplaret på jorden naturligtvis.
Sen är det dags för ett underbart nattskift och vad som kommer drabba mig då vill jag inte ens tänka mig.
Nåt otrevligt blir det garanterat.

Så ser min dag ut.
Hoppas ni får en bättre dag.

Heippa...

Inga kommentarer: