2009-08-29

Fitness freakshow...

Har ju som sagt börjat träna. Hann bara börja så åkte jag på en dunderförkylning och va tillbaka på ruta noll igen.
Idag tog jag ett litet steg fram till ruta ett iaf.
Blev en löptur på ca 40-45 min. Kändes överraskande bra i kroppen men fruktansvärt dålit i knoppen. Fick en sån sjuk huvudvärk så jag trodde huvudet skulle explodera. Det gjorde det inte.
Så, nu va fitness delen avklarad. Över till freakshow delen.

Jag har gjort något onämnbart. Något varje sund man med minsta tillstymmelse till självinsikt inte ens tänker tanken att göra.
Jag har gjort något som per automatik borde bestraffas med så mycket gängvåld att Los Angeles skulle framstå som en lekplats för 3-åringar.
Jag har gått över till den mörka sidan om du så vill.
Vad har jag gjort?
Jag har köpt, och brukat, ett par tights. Ni vet såna där som löparmänniskor smyger runt i.
Såna som lönnfeta, otränade kroppar som min inte ens ska titta åt.
Det finns inget som kan ta bort skammen jag kände när jag sprang runt i dom. I dagsljus. Ute bland andra människor.
Det finns inget som är snyggt när en kille har såna. Men jag har såna mot allt vad vett och etikett heter.
Och jag skäms. Jag skäms över hur fan jag ser ut i dom.
Jag skäms över att klockspelet skyltas som vore det den värsta julskyltningen någonsin.
Jag skäms över hur förbannat bekväm dom är att springa i.
Men framförallt skäms jag över att jag kommer att ha fruktansvärt svårt att gå tillbaka till ett par shorts eller en vanlig träningsoverall.
Jag skäms över att jag och mina tights är oskiljbara nu.
Fast bara när det gäller löpning.
Jag har inte fått total hybris och hjärnsläpp.

Så här ser dom ut.



Fy fan...

3 kommentarer:

Tony sa...

Trodde inte du skulle sjunka så långt. :o)

kentAA sa...

Midjeväska och pannband också?

TB sa...

Trodde inte heller jag skulle sjunka så lågt och sälja min själ, men gjort är gjort. Sköna är dom iaf.

Kentaa: Njae. Inte riktigt mogen att ta det steget riktigt än. Skulle ju iofs vara bra med midjeväska för då kan jag ha mobilen där när jag känner att hjärtattacken börjar närma sig :D