2009-08-03

Slut på det roliga...

Idag tog min semester officiellt slut.
Kl. 07:00 i morse va den slut. Kl. 07:05 va jag på jobbet. Ej ombytt och nyvaken.
Kl. 12:00 va jag hemma igen efter en dag då jag inte lyfte ett endaste litet finger.
Tänk om alla arbetsdagar kunde vara så här. Skulle jag nästa gilla konceptet arbete.
Naturligtvis inser jag i min dumma glädje att detta va en engångsföreteelse och att det snart är dags att droppa brallorna och straffas för den lyx jag åtnjöt idag.
Men inte idag.

Nu ska jag snart kicka igång grillen.
Tydligen skulle det grillas idag. Efter det funderar jag på att dra ut på en löptur innan jag lägger mig i sängen och försöker sova. Detta kommer säkerligen inte att funka eftersom det har varit varmt idag.
Det i sin tur innebär att ett vulkanutbrott är fesljummet i jämförelse med vårt sovrum. Jag kommer alltså inte kunna sova inatt.

Skit samma, nu kallar grillen.

Heippa...

Inga kommentarer: