2009-07-28

Duktjävel...

Ja, jag alltså.
Fick den briljanta idén att idag var en bra dag för att måla vår källare.
Den ser för jävlig ut på ren svenska, men det har inte gjort så mycket eftersom de enda som bor där är dammråttorna och en dator. Ibland bor Evelina där också, men hon har redan pimpat sitt lilla källarkrypin så det går att vara där.
Nu ska alltså resten göras och det va ju jättebra och skitkul. Fram till jag började med det vill säga.
Så här en timme in i projektet har jag kommit på varför jag har skjutit detta projekt framför mig.
Måla är verkligen tråkigt. Det går segt pga allt småjobb man inte tänker på innan man har börjat måla.
Den mentala bilden man har av målning är nån snubbe som rollar så det glöder och 3 min senare är en yta motsvarande antarktis målad och klar. Så funkar det ju på tv liksom.
Kan ju säga att det inte funkar så i verkligheten. I verkligheten måste man flytta allt skit som står efter väggarna, göra ren väggarna och sedan måla dom. Efter det är klart måste man upprepa samma procedur för nästa vägg.
När man har använt källaren till lager/soptipp så kan ni tänka er hur kul det är.

Men nu ska jag sluta gnälla och fortsätta.

Heippa...

1 kommentar:

kentAA sa...

Målning suger, så sjukt tråkigt! Omöjligt att inte göra något misstag eller kladda ner sig.....