2008-09-21

Wokade nudlar och bacon...

Sitter på tronen igen och försöker pressa fram något vettigt att skriva för att glädja Erica med när hon ska jobba natt.
Spelade match idag efter ett uppehåll på ett år. Har inte rört en boll på ett år med andra ord.
OK, jag gjorde 2 träningar i veckan, men det är allt.
Hursomhelst, det gick väl över förväntan egentligen, även om jag kan lova att jag har gjort väldigt mycket bättre matcher i mina dagar. Sämre också för den delen.
Trodde aldrig att jag skulle hålla 90 minuters match med tanke på min brist på kondition, men det kändes ganska bra i pingislungorna faktiskt.
Blev utbytt med kvarten kvar men kände själv att jag hade orkat det också.
Märk väl att jag KÄNDE att jag skulle ha pallat med sista kvarten. Nu med facit i hand kan jag säga att jag har ont lite överallt och kanske bara skulle ha spelat en kvart istället.
Jaja, 2-2 blev det iaf.

Johan på jobbet visade mig vilka bloggar han brukar läsa och jag kan säga att jag blev återigen fundersam över mänskligheten.
Riktigt sjuka människor finns det som bloggar där ute.
En blogg handlade om en ensamstående mamma som tyckte att det var helt ok att knulla som en kanin så fort ungen sov eller var hos mormor eller nån annan.
Jag insåg rätt snabbt att kvinnan i fråga är en sexmissbrukare av stora mått.
Jag menar, ok att hon behöver ett skott i råttan ibland, men det hon skrev fick Jenna Jamesson att framstå som en nunna.
Hon berättade glatt att hon tyckte om att ha sex, eller knulla som hon skrev, flera gånger i veckan. Gärna med olika killar varje gång. Om det var främlingar spelade mindre roll.
Sen tyckte hon att kondomer var en förskräcklig uppfinning. Det blev inte skönt med en sån på tyckte hon. Hon var även överlycklig över att hon inte var gravid igen.
Personligen tycker jag att hon kanske skulle ta hand om sitt lilla barn, som av vad jag förstod inte var över 10 år ens. Själv verkade hon vara i de låga 20.
Kanske är det rentav så att man i hennes situation inte behöver få 7 olika balkar i sig varje vecka när man har ett barn som suger in allt det hör och ser.
Ta hand om ungen istället.
Och använd åtminstone kondom så slipper iaf ett till barn lida av din taskiga uppfostran.

Sådärja!
Nu har jag predikat färdigt och kan raskt gå över till att berömma mig själv igen :D

Ove, en annan arbetskamr... kollega satt och gnällde över våndan att laga mat efter jobbet.
Hade inga ideér alls sa han. Hade bara nudlar och bacon hemma typ.
Sa åt han att koka nudlarna, steka baconet och sedan slänga ner allt i en wokpanna och slaska på lite soya.
Tydligen var det gott fast jag bara hittade på och låtsades att jag visste vad jag pratade om.
Kanske inte är helt oduglig trots allt.
Fast iofs så är jag en jävel på det mesta, bara det att jag är för lat för att dra nytta av min spetskompetens och fingerfärdighet.

Nu ska jag nog kolla lite scrubs innan jag går och lägger mig.
Är fan trött som ett slaktat grisarsle nu efter ännu en förmiddag.
Tur att jag har eftermiddag i morgon så jag kan vila ut ordentligt.

Auf wiedersehen suckers...

Inga kommentarer: