2008-11-09

Blir nog bra detta...

Börjar faktiskt se slutet på det lilla helvete som kallas rust.
Jag och Staffan fortsatte lägga golv idag och blev nästan klar.
Det som är kvar bör nog ta 2-3 timmar att fixa då det är lite kluriga bitar kvar. Måste typ såga till varenda bit och passa in för att det ska bli bra.
Så har det iofs varit hela tiden känns det som. Ingen höjdare med klick golv som ska mönsterpassas om rummet inte är helt fyrkantigt.
Bor man i en betongbunker med raka väggar och inget annat är det nog skitenkelt. Dock inte i vår lägenhet.

Min kära flickvän tog det positiva beskedet att golvet nästan var klart på bästa sätt. Vi ska flytta in senast denna vecka tyckte hon.
Inget fel med den glädjen och optimistiska syn på det hela.
Själv ser jag bara allt arbete som är kvar och som måste göras. Tyvärr gör inte Erica det.
Men men, är väl bara att fixa det så att vi kan börja med nästa projekt: Julpyntandet!
Känns faktiskt som att Erica får sköta den biten i stort sett själv.

I övrigt har det väl inte hänt alltför mycket. Barack Hussein Obama har blivit president i USA iofs.
Det blir nog bra. Kan iaf inte bli så mycket sämre än det är nu under Bush's styre.
Det lilla jag har lyssnat på Obama så verkar han vettig.
Lite komiskt är det iaf att den som kommer att sparka ut Bush från vita huset heter Hussein. Visserligen i andra namn, men ändå, lite kul är det.

Nu ska jag nog försöka somna. Har inte gått nå vidare hittils, men skam den som ger sig.

Förresten, jag är inte bara negativ gällande rusten. Det blir faktiskt jävligt bra. Det jag gnäller om är att jag måste arbeta på min lediga tid.
Min lediga tid är ungefär lika helig som guds ord när det gäller söndagar. På söndagar vilar man. Det tycker jag att man gör när man är ledig från jobbet också :D

Ha det, skitungar...

Inga kommentarer: