2008-11-03

Rostiga knäleder och golv...

Håller som sagt på att rusta i nya lägenheten nu för tiden.
Är ungefär lika kul som det låter, men det måste ju göras.
Det som är kvar nu förutom att flytta alla möbler och sånt är att tapetsera vardagsrum och kök samt lägga klart golvet i hallen och köket.
Är vääääldigt glad att vi inte har flyttat in än så man slipper bo uppe i all rust.

Håller på att lägga så kallat "klick golv" och alla som någonsin har hållt på med sånt har en sjuk tendens att alltid säga dumma saker såsom: "Det är skitenkelt, bara att klicka ihop!" "Går fort som fan att lägga sånt" osv osv.
Låter ju jäkligt bra i teorin. MEN! Har man som vi valt ett golv som ska se ut som klinkers så måste man vara sjukligt nogrann med att passa in mönstret och då går det fan inte fort.
Det blir snyggt så man blir tårögd (mindre överdrift för att berömma mig själv) men det går fan inte snabbt, smidigt och enkelt.
Inte nog med att det är tråkigare än att kolla när färg torkar så är det inte särskilt bekvämt att utföra själva arbetet heller.
Stå på knä en hel dag är ingen höjdare. Är ganska öm i knäna efteråt.
Extra skönt blir det varje gång man reser sig upp och knäna låter ungefär som när Titanic dunkade in i isberget.

Hursomhelst, så fort det är klart kan vi (jag) börja bära grejer och möblera så det blir klart nån gång.
Ska faktiskt bli riktigt skönt att bara sätta sig ner i soffan och slappna av när allt är färdigt.

Snart ska jag ut och jobba natt, tror jag iaf. Har börjat 4 skift och jag har väldigt dålig koll på det schemat. Men dom ringer väl om dom saknar mig antar jag.

Heippa...

Inga kommentarer: