2008-11-17

Snålsurfar...

Sitter i nya lägenheten och snålsurfar på den förra ägarens bredband.
Och snålsurf är just va det är. Går fan snabbare att skicka ett vanligt brev istället för att skicka e-mail.
Tankar hem saker i grymma 30 kb/s. För er som inte har så stor koll är det ungefär som att försöka flyga ikapp ett jaktplan med ett pappersplan om man jämför med lite andra lösningar.

Med andra ord kommer ni att få vänta på bilder på lägenheten och sånt.

Skulle fan ha haft internet via fiber som jag hade i förra lägenheten, men det får nog bli Telias snål bredband istället. Finns inte så mycket att välja på tyvärr.

Kruxet är att han har sagt upp sitt bredband och sin telefon till den sista denna månad och enligt Telias briljanta helpdesk så får inte jag dra in telefon och bredband förrän det har sagts upp. Går inte ens att beställa nu så att dom fixar in det till den sista utan jag måste vänta tills dess med att beställa och sen alltså vänta i en massa dagar innan mitt bredband aktiveras.

Surt sa räven.
Dock inte så mycket jag kan göra åt saken tyvärr.

I övrigt är det fina fisken.
Nu kommer det att gå åt helvete på nåt vis bara för att jag skrev ovanstående mening antar jag.

Heippa...

Inga kommentarer: