2009-03-15

Melodifestivalen...

Hahahahahahahaha.

Ska börja med att tala om att jag inte är särskilt intresserad av denna "festival" överhuvudtaget. Jag avskyr den egentligen.
Men igår hade jag och Erica besök och då va det tydligen Melodifestivalen som gällde.

Redan från start mådde jag illa över samtliga inblandade. Allt ifrån Krister Björkman ner till den fnissigaste EMD fjortisen på 97 bänkraden i globen. Alla fick mig att må illa. Precis som vanligt alltså.
Satt sedan i hela programmet och hoppades innerligt att af Uggla skulle vinna så att Sverige skulle bli totaldiskad för all framtid i euroschlagersammanhang.
Det hade ju faktiskt smakat mumma. Tyvärr blev det inte så.
MEN!
Jag fick igår en helt ny syn på det Svenska folket.
När det enda som återstod var "folkets röst" var jag helt säker att EMD skulle kamma hem jackpot tätt följd av Måns och af Ugglas.
EMD och Måns röster skulle komma från fnissiga fjortisar som inte vet vad musik är utan tror att bara för att Bert Karlsson eller nån från Idol har varit inblandad är det "The Shit".
Eller än värre, grabbarna är ju såååå söta så man måste rösta på dom.

af Ugglas röster skulle komma från såna som mig så är så innerligt less på skiten dom kallar festival och som inget hellre vill än att nån skulle spränga globen så vi skulle bli kvitt skiten.
Att folk skulle rösta på af Uggla är bara för att markera att vi inte bryr oss ett skit och att det kvittar vem vi skickar. Hade Christer Petterson fortfarande varit i livet hade jag röstat på honom utan att tveka tex.

Nu röstade jag inte på någon alls utan satt med tom blick och väntade på det oundvikliga.
EMD skulle stå där och stjäla tv tid och flina upp sig med en sammanlagd IQ på 2.
Men så blev det inte. af Ugglas hamnade högt upp som väntat, men EMD vann inte vilket fick mig att nästan fjortiskissa i mina brallor av upphetsning.
EMD lyckas inte ens vinna en "tävling" som är som upplagd för dom. Fjortisarna börjar svika och snart är det bara lite lösa gig i diverse sunkiga köpcentrum kvar av karriären. SWEET!

Naturligtvis inser jag att min glädje bara kommer att hålla i sig tills nästa säsong av Idol då nästa talanglösa fjortishjälte dyker upp och tar Sverige med storm.
Och när jag ändå är inne på det så börjar ju Robinsson snart vilket borgar för ännu mer korkade människor i media.
Människor som inte inser när det är slut (robinson robban typ) utan envist tror att festen håller på resten av livet och att människor faktiskt bryr sig på riktigt och inte bara gottar sig i den totala brist på talang och IQ som uppvisas.
Skulle inte förvåna mig och Big Brother får nåt sjukt uppsving snart också.
En reunion med dom allra dummaste typ. Linda Rosing håller i taktpinnen och dom andra idioterna hakar på.

Då skjuter jag mig själv...

Inga kommentarer: