2009-05-02

All alone...

Just nu är jag sjukligt mätt.
Jag fick uppdraget att fixa lunch idag. Club Sandwich föll valet på.
Misstänker att jag har sålt min själ till Belsebub, för satan va gott de va.
Helt ärligt så tror jag att kockar så som Gordon Ramsey eller varför inte Lallerstedt hade anställt mig direkt.
Inte för att jobba utan bara för att vetskapen att "han som gör världens godaste Club Sandwich jobbar där" skulle öka försäljningen med 345%. Varje dag. Minst.

Hursomhelst, det va inte det jag skulle prata om.
Såsom titeln på inlägget lyder är jag alltså helt allena.
Höns Jöns drog nyss iväg på innebandylagfest med allt va det innebär. Dom skulle tydligen smådricka lite och spela brännboll.
Lite humor va det att se Erica packa sin (Hemtex, inte system) påse. Filt och telefon typ.
Så är det att vara höggravid.
I vilket fall som helst så är jag alltså ensam hemma. När man va yngre insåg man rätt snabbt att man kunde göra precis som man ville då.
Nu inser man att man kan välja på att diska eller att städa. Jag valde disken. Så är det att vara snart 30.
Frågan är bara vad jag ska göra nu. Att likt en drogberoende krama ur varje solstråle ur solen är inget för mig. Har inte ro i kroppen att ligga i solen mer än 5-10 minuter.
Ladda hem en film? Nja, känns ju sådär nu när svenska staten har lämnat över polisens jobb på intresseorganisationerna bakom filmerna. Dryga böter kan det bli eftersom de senila gubbsen i domstolarna inte ens kan stava till internetz, än mindre till torrent.
Hmm, pilla naveln och inte göra ett skvatt då? Jomensåatt. Det kör jag på.

Heippa...

Inga kommentarer: