2009-05-01

Jubileum...

Detta blir inlägg #100 sedan jag startade denna blogg.
Kanske inte så mycket att skryta med, men å andra sidan har jag inte så mycket annat att skriva om så det är kanske bättre än inget.

Igår så var det sista april. En dag som i sedvanlig ordning firas med hejdundrande fyllor raketer.
Ofta med tragedi som påföljd. Är det inte en raket i ögat så är det en knytnäve på samma ställe pga överförfriskning.
Jag hade jour och förväntade mig en hel del att göra. Men vad händer?
Två fjuttiga larm varav ena va ett sk automatlarm på ett äldreboende. Dessa larm är inte ens ett larm utan vi åker dit och stänger av brandvarnaren typ.
Det andra larmet kunde ha blivit nåt, men det va bara en lite gräsfläck som hade brunnit. Va redan släckt när vi kom dit.
Stod i duschen när det larmet kom. Schampo i hela skallen och allmänt vilse. Utan att gå in på för mycket detaljer kan jag ju säga att det inte är så bra att halvspringa ut ur duschen när man har slarvat med att skölja av sig schampot. Att tänka på i framtiden är att håret inte är det viktiga att skölja av. Istället bör fötterna prioriteras.
Jävlar va halt de va kan jag säga.

När jag sedan kom hem så va mitt hem invaderat av Evert och hennes kompisar.
Dom hade grillfest här med allt va det innebär.
Erica och jag satt i köket som de pensionärer vi är medans kidsen satt på altanen i solsken.

Blev att vi gick och la oss istället.
Smackade i en film i dvd spelaren och myste ner oss i sängen.
1408 blev det.
Ingen av oss hade sett den. Och, skulle det visa sig, bara en av oss skulle se den färdigt också.
Erica somnade och snarkade som en skogshuggare efter halva filmen ungefär.
Jag som inte ens gillar skräckfilmer kollade alltså klart.
Filmen får trots genren 2 av 5 i betyg. Halva filmen va skaplig men sen tappade den fokus och när den va slut så kände man sig lite lurad. Fick inte så mycket förklarat som jag hade velat ha.
Men skit samma.

Nu känns det som att jag borde äta nåt.

Heippa...

Inga kommentarer: