2009-05-17

Death by Liffen...

Tidigare i veckan lovade jag Liffen att hjälpa honom med att fixa ett antivirusprogram på hans dator.
Vi kom överens om att jag skulle fixa det nu i helgen. Gott så.
MEN!
08:09 i morse straffar Liffen mig genom att skicka ett sms för att vara helt säker på att vår deal fortfarande är en deal.
Detta väcker en hel del negativa känslor inom mig, men framförallt väcker det lite frågor hos mig.

1. Vem faaaeen är vaken kl 8 på en söndag? Frivilligt.
2. Hur kommer man fram till att det är ett vettigt beslut att skicka ett sms kl. 08:09?
3: Räknar man inte med de konsekvenser ett sådant fatalt beslut får?

Svaret på fråga ett torde vara väldigt enkelt att svara på eftersom Liffen bevisligen var vaken. Han har hund så det kanske rent av var så att det var frivilligt också.
Fråga två kommer jag aldrig någonsin att få ett tillfredsställande svar på. Spelar ingen roll vad han säger, det kan aldrig bli ett vettigt beslut ändå.
Fråga tre är också ganska enkelt att svara på. Nej, det kan han inte ha gjort för då skulle han aldrig ha agerat så som han gjorde.
Men jag kan garantera att det kommer att bli konsekvenser. Konsekvenser som får Dr. Mengele att framstå som en trevlig mysfarbror som du mer än gärna anställer som sagofarbror på det judiska kvartersdagiset. Typ.

Som ni förstår så har jag inte sovit sedan Liffens käcka sms väckte mig inatt. Ja jag anser att allt före kl.12:00 är natt på en söndag.
Är med andra ord inte särskilt rapp i varken kropp, själ eller sinne just nu eftersom det blev ganska sent igår.

Vi grillade och hade det trevligt igår.
Gudmor Emma var på besök och jag blev lite glatt överaskad.
Först blev jag tvingad att kolla på Robinson men efter det så stod valet mellan Euroschlager skiten och Rädda meniga Ryan.
Nu ska jag inte säga att Emma va på min sida i omröstningen, men jag tänker däremot säga att det blev en kväll med Ryan.
Alltid något att en krigsfilm går före schlager skiten när tjejerna är två mot en.

Efter det blev det sängen och i sedvanlig ordning så somnade jag inte på en gång. Så brukar det vara, men denna gång hade jag ett annat problem.
En gravid flickvän som snarkar är inte att leka med.
Ett tag trodde jag att jag hade lagt mig bredvid en Lumberjack i 125 kg klassen. Jäklar va hon snarkade.

Men men, nu ska jag tänka ut en gruvlig hämnd på Liffen och sen ska väl Erica underhållas antar jag.

Heippa...

2 kommentarer:

kentAA sa...

12.00 är sena eftermiddagen sen när ni får bebis, lika bra att du vänjer dig av redan nu.

TB sa...

Så kan man tycka. Själv tycker jag att det skulle vara att fuska att vänja sig redan nu.
Lite som att börja springa 3-4 sek före alla andra på ett 100 m lopp.
Nä, jag vill få ett brutalt uppvaknande när The Baby väl har kläckts.
:D