2009-05-31

Fem bajamajor och lite langos...

Nu i helgen har det varit något som kallas för Bessemerfesten här där jag bor.
I början för en massa år sedan var detta verkligen en fest för alla åldrar, med ett brett utbud för samtliga.
Genom åren har det blivit sämre och sämre och i år blev inte annorlunda.
När jag va ut och kollade lite så fanns det 2 langos hak i princip vägg i vägg med ett gigantiskt öltält.
Nån sålde korv och hamburgare vid samma ställe.
Det fanns även ett pissigt tivoli för de små. Ett tivoli av sämsta möjliga klass i mina ögon. Å andra sidan är ju inte jag en storögd 5 åring så jag kan ju ha fel.
Sist men inte minst fanns det 5 (fem) bajamajor i nära anslutning till öltältet.
Något som är viktigt i sammanhanget är att allt ovanstående utan problem skulle rymmas på en normalstor fotbollsplan.
Detta är alltså vad Bessemerfesten har blivit. En enda stor ursäkt för att supa skallen i småbitar och skämma ut sig offentligt.
Jag ska inte sticka under stolen att det va en ganska stor ursäkt för att supa och härja på den tiden Bessemerfesten va bra (när jag var ung), men då fanns det åtminstone lite annat än fetmat, öltält och mobila skithus att tillgå.
Paketet var lite snyggare inslaget om man säger så.

Jaja, skit samma.

Tillbringade iaf lördagen med att grilla och äta gott med Mattias och Sandra + många till.
Blev lite lekar och sånt där det blev en kamp mellan könen. Vi vann naturligtvis.
Gick lite halvsegt på kubspelet ända tills tjejerna började köra med sk "prison rules". Det va då vi grabbar började dominera. Vi är va helt enkelt bättre på att spela fult och uttnyttja svagheter. Sämre människor rent av.
Men vi vann iaf och det är det som räknas.
Efter att tjejerna sett sig besegrade (förnedrade) blev det mer spel inomhus innan vi gick upp och kollade på bajamajorna och öltältet.
Det va inte kul så vi tog bilen hem och sov istället.
Bilen ja. Vi var nykter jag och Erica. "Charles Ingvar" har fortfarande inte behagat ploppa ut och verkar inte visa någon större samarbetsvilja att göra det heller. Vore ju trevligt om han kunde göra det snart.
När som helt vore bra. Kanske rent av inatt så jag slipper jobba de närmsta två veckorna :D.
Visserligen så har vi beräknad födsel idag och det brukar ju gå över tiden första gången man ska föda. Men det känns iaf som att det är dags att kläcka nu.
Jaja, vi får väl se vad som händer de närmsta dagarna.
Längtar iaf tills jag får hålla den lilla parveln för första gången.
Nu ska jag snart sova eftersom jag måste studsa upp och väcka tupphelvete innan jag går till jobbet i morgon.

Heippa...

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu jäv... kommer du i tid :D
Annars blir det kukellliiiiku