2009-07-26

Bad people...

Eftersom vädret är som det är samt att jag har jour har jag haft för mycket tid över till att sväva iväg. Eller rättare sagt, min hjärna har svävat iväg. En hel del.
Resultatet är en topp tre lista på saker jag hatar.

3. Clowner.
De flesta normala människor påstår att clowner är roliga varelser. Inte jag. Jag tycker de är vidriga varelser med horribla ansiktsuttryck och dålig humor.
De flesta clowner ser ut som en psykos på två ben som när som helst kan skippa sina "roliga" ballonger och istället stycka hela cirkustältet/barnkalaset.

2. Trubadurer.
Alltid oönskade. Alltid påklistrat trevliga. Alltid guds gåva till mänskligheten. Speciellt den kvinnliga delen av mänskligheten. Iaf om du frågar trubaduren.
Jag har svårt för trubadurer som spelar på krogar och liknande, men jag kan acceptera dom. Det är deras jobb och dom är inhyrda för att göra sitt jobb.
Däremot vill jag snitta upp handlederna varje gång det dyker upp en "trubadur" på en privat fest. Ett sånt där svin som kan ett halvt ackord och max 2 låtar av Lundell.
En sån som ser det som sin plikt att slita fram guran för att höja stämningen.
Det spelar ingen roll att stämningen är på topp och att de låtar som gnisslas fram på guran med lite halvhes kåtröst redan spelas på stereosystemet för 75000:-

1. Telefonförsäljare.
Har svårt att med ord beskriva mitt hat för dessa "människor".
Inte nog med att dom ringer en miljon ggr i veckan. För att få dom att sluta måste jag vidta åtgärder.
Men det räcker inte. Efter att jag har gått med i Nix
så ändrar dom helt enkelt bara taktik och börjar ringa på min mobil istället.
I dagens Sverige råder ganska stor arbetslöshet. Personligen skulle jag vägra jobba som telefonförsäljare. Jag skulle gladeligen sätta mig själv i konkurs och vägra jobba bara för att slippa ringa till folk som inte bett om att bli uppringda.
Jag skulle hellre bli manlig hora. Den dåliga (gay) sortens manlig hora.
Skulle hellre flytta in på IKEA.
Listan på vad jag hellre skulle göra kan göras hur lång som helst. Tänk på det absolut sjukaste du kan tänka dig och jag gör det hellre än att jag ringer runt och retar upp folk. Och då ska ni veta att jag inte har särskilt mycket emot att folk tittar snett på mig och hatar mig. Tvärtom. Tycker bara sånt är kul ibland.
Men det hat jag skulle utsättas för när jag ringer till nån som inte har bett om det är för mycket även för mig.
Men det som stör mig mest av allt är att de som ringer runt och fi**ar försvarar sig själv och sitt beteende.
Det är lika sjukt som att jag varje dag skulle åka gata upp och gata ner med ett lass tegelstenar och kasta in genom folks fönster och sedan påstå att jag bara gör mitt jobb. Vill ni att jag ska sluta kasta tegelstenar måste NI krångla och fixa genom att NI registrerar er i ett register. När det är gjort kan det hända att en och annan sten slinker in i rutan de närmsta månaderna efter registrering.
Efter registreringen kommer jag dock att kasta sten på er bil istället och mot det finns inget ni kan göra. Det går inte att spärra med nåt register.
Ni kan ju tänka er hur länge jag skulle leva om jag gjorde nåt sånt.
Men de fega svinen sitter på tryggt avstånd i sitt lilla sekthus och ringer och ringer och ringer och ringer...


Känner att det får räcka nu. Pumpen slår så det gör ont i bröstet och en ven håller på att sprängas i pannan.
Blir förbannad bara jag tänker på det.
Hade jag inte haft jour hade jag hällt i mig nåt starkt nu så jag hade lugnat ner mig lite.
Får bli att avreagera sig i gymmet istället.

Heippa...

Inga kommentarer: