2008-12-03

Tjejdag...

Idag har jag och Erica en riktig tjejdag.
Började med att vi åkte till valbo och gick en vända på IKEA. Käkade lite innan vi gick IKEA runt.
Skulle inte handla nåt utan vi tänkte bara fördriva tiden.
Blev att vi handlade för nästan 800 ändå.
Konstigt nog hade jag inte den där "skjut mig själv" känslan under hela vistelsen.
Måste berott på att vi inte hade några som helst måsten denna dag utan bara åkte dit för att ha nåt att göra.

Efter det gick vi ner till resten av affärerna och bara strosade. Erica "tvingade" in mig hos frisören så jag fick klippa mig. Var fan på tiden. Har sett ut som en blandmissbrukare i huvudet ett bra tag nu så det gjorde inget att Erica "tvingade" mig.

Efter det så gick vi till Coop och handlade härfårg. Blev att jag också köpte hårfärg så nu sitter jag med en massa kladd i huvudet och väntar på att färgningen ska bli klar.

Läste igenom allt jag har skrivit nu och blev lite fundersam. Vafan har hänt. En heldag med bara kvinnliga aktiviteter och jag har inte panikångest eller går i självmordstankar.

Fast det som kanske är "värst" är att hela denna dag var min idé. Allt från IKEA till hela Valbo resan. Hårfärgningen hade jag iofs inte planerat men inte ens det har jag några invändningar mot.

Med facit i hand var det ganska kul och lättsamt att ha tjejdag med Erica.
Hon ska ha ett stort plus för att hon är som en kille när det gäller att shoppa.
Hon springer in i affären och är där max 10 minuter innan hon går vidare.
Det gör att man kan stå ut med valbo utflykter.

Så för att summera denna dag: Fyra av fem toasts!

1 kommentar:

Anonym sa...

fan gosse du har blivit mogen....eller tjej/skägget