2008-12-30

Meep meep...

Jag som lovade stort och heligt att jag skulle blogga oftare och så börjar jag med att knappt blogga alls.
Jaja, jag skyller på att livet som odugling kräver sina uppoffringar. Sen har det ju även varit jul och mycket annat att stå i så jag har faktiskt inte hunnit.

Men jag ska skärpa mig... nångång.

Sedan jag blev ledig från jobbet har dagarna bara svischat förbi i en rasande fart.
Känns inte som att man egentligen har hunnit njuta av ledigheten på riktigt. Känns mest som att en massa "måsten" ska göras.
Ett av dessa måsten är min förbannade lägenhet som jag har roat mig med att rensa och städa ur de senaste 3 dagarna.
Ensam.
Helt ensam.
Nu börjar jag iaf se ett slut på eländet och i morgon bör jag nog kunna bli klar med skiten. Eller i morgon måste jag bli klar med den eftersom den sägs upp på nyårsafton och det känns som att jag inte vill städa i lägenheten då.

Egentligen skulle den ha besiktats för ganska länge sedan. Iaf om man skulle ha följt Hoforshus önskemål.
Enligt deras önskemål så vill dom få tillgång till en besiktning ca 14 dagar före den sägs upp.
Fet chans att det kommer hända säger jag.
När jag på mina bara knän bad om att få en lägenhet av dom i somras så var det fan inte nå bråttom eller viktigt.
Slutade med att jag fick lägenheten 1 dag före jag skulle vara ur huset mitt typ.
Ett tag trodde jag att jag skulle bli hemlös vilket hade varit ganska grymt att ha som merit.
Hursomhelst, fick jag tillslut lägenheten, men tyvärr verkade satan och co. ha haft party där det senaste årtusendet för den va fan i bedrövligt skick.
Nu undrar ni säkert varför jag svamlar om allt detta.
Karma kallas det. Dom bråkar med mig - karma kn***ar dom i r*ven.
Jag kommer eventuellt att ringa dom i morgon för att boka tid för besiktning. Eller så lämnar jag ett meddelande.
Bara för att jävlas tillbaka och vara ute i absolut sista sekund som dom va när jag nästan blev hemlös.

I sedvanlig ordning kommer min ondskefulla plan säkerligen att spricka på en punkt eller två. Förmodligen spricker den på alla punkter, men likt Gråben och hans onda Acme planer så ger jag inte upp för det. En vacker dag ska jag lyckas.

Men det går väl åt helvete som vanligt.

Heippa...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej du måste boka tid idag, stäng i morgon

Anonym sa...

Nyktert, städat och inga smällare på nyår?

Anonym sa...

Kom igen nu, nånting kan du ljuga om!

TB sa...

Haha, jag drack 6 småburkar öl på nyår. Det va allt.
Dessutom drog jag ut på dom från 17:00 till tolvslaget så jag var väääldigt nykter.
Antar att åldern slutligen har tagit ut sin rätt och jag har blivit lite vuxen. Hahahahahahaha